Skip to content

Õnnelikkusest

18. mai 2010

Ma ei tea, mis on õnn. Ma ei tea, kuidas defineerida „õnne“. See on filosoofide pärusmaa. Aga ma tean, millal ma olin ja olen õnnelik. Ma tean, mis võib minus õnnetunnet tekitada. Õnnelik olen ma siis, kui ma tean ja tunnen ja tajun, et nii nagu praegu on, ongi hea. Kui ma lihtsalt tean – see on see. Nii peabki olema (minu jaoks). Õnnelik olen, kui ma sisemiselt naeratan. Muidugi ka väliselt, teistele. Aga sisemine naeratus, selline soojus ja selgus südames, on mulle olulisimaks märgiks, et ma olen õnnelik. Muidugi olen ma õnnelik siis, kui mul on midagi oma sõprade ja lähedaste inimestega jagada (ja ka siis, kui nemad tahavad minuga midagi jagada!). Olgu selleks siis mõni rõõmustav või ka pisut keerukam elusituatsioon. Olgu selleks siis koos päikese käes kirju liblika märkamine. Olgu selleks siis mingi kooskogetud tegevus, kasvõi näiteks väikese savist eseme valmistamine. Või lihtsalt mõni hea sõna. Selliseid olukordi ja asju ja inimesi, milles ja kellega ma õnnelik olen, ei olegi nii vähe… Kogu aeg, permanentselt eufooriliselt ja ülevoolavalt õnnelik olla ei saa. Mõnda sellist sõnulkirjeldamatut õnnehetke kogeme me aga kindlasti kõik oma elus. Kuid õnnelik olemine ei pea olema kärts ja mürts ja fanfaarid ja trumm. Vaikne õnnelikkus on ennekõike sisemine. Võiks öelda – sisemine tasakaal. Kuid see tasakaal ei ole mingi paigalseis ega päralejõudmine, see on kulgemise teadvustamine ja selles elamine. Kulgemise teadvustamise juurde kuulub mõistmine, et kõik liigub ja elus on nii päikesepaistelisi aegu, kui ka äikest ja paduvihma. Aga kui ma olen sisemiselt tasakaalus, siis ma naeratan oma südames, sest ma tean – see on see, nii on loodud, kõik möödub…  Ja ma lihtsalt kogen, mida mulle kogeda antakse, ma jagan seda ka teistega. Poetess Doris Kareva on midagi olulist kaunilt väljendanud: „Muud ma pole palunud, ei palu; selget südant, seda palun küll – tahet taevast endas peegeldada murdliku maailma vastuseks.“ Täna on mu südames suur ja tänulik naeratus.

Moonika King

PS Aga mida sina õnnelikkusest ja õnnelik-olemisest arvad? :)

No comments yet

Lisa kommentaar

