Skip to content

Minu koht

8. juuli 2010

On üsna oluline, kus ma parasjagu olen ja elan. Koht – see ruum minu ümber, kus ma viibin – mõjutab kindlasti ka minu enesetunnet. Kas ma tajun seal teatud ahistatust, ebamugavust, vastumeelsust… Või on see koht, kus ma lihtsalt tahan olla, sest seal on kuidagi sõnulseletamatult hea. Oma koha leidmine elus on üks teema, millest kõneldakse peamiselt gümnaasiumi-lõpetajatele, kuid sel teemal on mõtisklenud targad läbi aegade. Jah, oma koha leidmine on oluline. Ja asukoht on nii paljuski määrav. No näiteks kasvõi see, et miks ma olen just Eestisse sündinud…

Juba mõnda aega on meil siin Eestis ilmumas üks vahva raamatusari: „Minu …“ (Petrone Prindilt). Selles sarjas on ilmunud peamiselt lood eestlastest, kes elavad või on mõnda aega elanud väljaspool Eestit. Nende kogemusi ja arusaamu ja insideri vaatenurki oma (uue) elukohamaa kohta on päris põnev lugeda. Hiljuti lõpetasin ma moedisainer Anu Samarüütel-Longi sulest ilmunud „Minu Londoni“ lugemise, kus autor kirjeldab väga värvikalt nii oma elukohta, kui ka oma loomelugu moekunstnikuna. Lugesin seda raamatut suure huviga, sest London oli minu lapsepõlve unistuste koht. See oli minu jaoks üks muinasjutuline linn, millest rääkisid mulle mu ema ja isa, kui nad sealt mu tädi külastamast tulid. Muinasjutulised olid ka pildid kuningannast ja tegelikult kõigest, mida ma kaasatoodud klantsajakirjadest endasse ahmisin! Ise jõudsin Londonisse aga alles aastal 2001 ja siis ka vaid mõneks päevaks ühe seminari raames. Kuid kummaliselt kripeldav elamus oli see küll – oma silmaga näha kõike mu lapsepõlve unelmate paiku. Siiski – need paar Londonis viibitud päeva ei tekitanud minus tunnet, et see on nüüd MINU koht…

See tunne tekkis aga ühel teisel maal ja ühes teises linnas küll. Mu õpiteed viisid mind Baseli linna Shveitsis. Ehkki stipendiumi olin saanud üheks aastaks, jäin ma elu ja muidugi ka minu enda tahtel sinna elama päris kauaks. Osa sellest ajast elasin ühikas nimega Alumneum. Väike (25 tuba ehk 25 tudengit) ja üsnagi luksuslik (väärikas vanalinna elamu) tudengite maja oma imelise siseõue-aia ja kuldkalakestega oli minu jaoks koht, kus ma tundsin end ülihästi. Loomulikult on selles, kas mõni paik meeldib või mitte, oma roll ka sealsetel inimestel. Alumneumis oli põnevalt kirju seltskond ja võimalus erinevate kultuuridega tõeliselt lähedalt tutvuda. Koos kokates ja eri maade roogasid maitstes sai oma silmaringi huvitavates vestlustes laiendatud. Äärmiselt armsaks sai mulle Reini jõgi (vt blogipostituse alguses olevat fotot), mille kaldal ma kas jalutasin või lihtsalt istusin ja vaatasin jõe voolu. Baseli linn ja Alumneum olid ja on ikka veel mulle väga südamelähedaseks kohaks. Jah, Basel on üks MINU koht.

Kuid ka Eestimaal on üks koht, kus ma tunnen, et olen iseenda ja ümbritsevaga täielikult tasakaalus. Selleks kohaks on meie pere maakodu Mulgimaal. Keset metsi, roheluses ja linnulaulus on MINU koht. Ma lausa joon sealset magusat metsaõhku ja tunnen, kuidas elujõud minus pulbitseb. Vahel nokitsen midagi aias, vahel mõnulen lihtsalt paljajalu murul käies, vahel mõtisklen tiigi kaldal, vaadates õidepuhkenud vesiroose. Ka praegu, seda lugu kirjutades, istun ma siin Mulgimaa kodu ärklitoas, akna taga päikesekiirtes säramas nulud. Siin on hea.

Need on paraegused MINU kohad, aga kahtlemata on siin ilmas veel teisigi paiku, kus ma ennast hästi ehk niiöelda omas elemendis tunda võin. Võib-olla õnnestub mul mõnda neist avastada veel sel suvel, eks näis.

Aga kus on sinu koht? Kus on sinu jaoks see koht, kus sa tunned, et kõik on sinu jaoks tasakaalus, et kõik on sinu jaoks nii kuis peab, kus sa tunned ennast hästi? Koht, kus tahaks kogu südamest laulda „nii hea, nii hea on olla siin…“

Moonika King

No comments yet

Lisa kommentaar

