Skip to content

Rabelemisvaba tsoon

22. sept. 2010

Foto: Mait Jüriado

Suvine kerge ja lilleline vabadus on selleks korraks jälle möödas, käes on sügiseste toimetamiste aeg. Kooliaasta on taas hoo sisse saanud ja tööelu oma rööbastesse loksunud. Koos tööde-tegemiste oravarattasse sattumise ja toimetuste kuhjumisega on praegusel tuulisel-vesisel ajal ringi liikumas igasuguseid viiruseid ja pisikuid, üheks nendest on – rabelemispisik. Et sel salakavalal ja jonnakal pisikul end mitte nakatada lasta, on juba praegu kasulik teha rabelemistõve vastast profülaktikat. Või kui sa tunned, et oledki selle tüütu tegelase küüsi sattunud, siis on ülim aeg sellest lahti saamiseks ohjad enda kätte võtta. Rabelemispisiku vastu on igasuguseid võtteid ja nippe, kuid minu arvates on üheks väga tõhusaks abivahendiks rabelemisvaba tsooni loomine. Et vaikuses viibimine ja mediteerimine inimesele hästi mõjub, seda on juba iidsetest aegadest teatud nii meil kui ka kaugetes idamaades. Viimastel aastakümnetel on meditatsiooni ka arstiteaduses uuritud ja selle positiivset toimet kinnitatud, et lõdvestumine parandab muu hulgas ka ajutegevust ning keskendumisvõimet. Seega: rahus on väge.

Rabelemisvaba tsoon ongi aeg sinu argipäevas, kus sa teadlikult oled lihtsalt jõude. Võimalik, et sa juba oledki proovinud või praktiseerid mediteerimist või palvetad või kasutad mõnda muud moodust aja maha võtmiseks ja väe kogumiseks. Võimalusi on mitmeid. Oluline on, et sa leiad endale teadlikult aja iseendaga olemiseksja teed seda järjepidevalt. Kui sa lood endale rabelemisvaba tsooni, milles viibid iga päev kasvõi 15 minutit, siis on juba päris hästi! Usun, et sa oskad endale ise oma vajaduste ja äranägemise järgi sellise aja ja koha luua. Kuid siiski ka minu poolt paar soovitust, kuidas üks rabelemisvaba tsoon ja selles viibimine võiks välja näha:

  • Otsi endale oma kodus (või miks mitte ka looduses!) üks vaikne nurgake, kus sa saad segamatult viibida. Rabelemisvaba tsooni võid kujundada oma soovi järgi – panna sinna mõni meeldiv ja rahustav pilt või kuju, süüdata küünal, ja kui sa pole veel vaikimises istumisega kokku puutunud, siis võid panna taustaks vaikselt mängima ka rahuliku muusika.
  • Istu kas toolil või padjal, peamine on see, et su selg oleks sirge (kuid mitte pinges!). Hea oleks, kui jalad on kindlalt maas. Võid teha ka väikese keha-testi: tunneta, kas su kehas on mingeid pingeid ja lõdvesta need. Käed võid panna põlvedele.
  • Kui soovid, siis sule silmad. Aga võid ka poolavatud silmadega vaadelda näiteks küünlaleeki.
  • Tunneta oma hingamist. Kõigepealt võid 4-5 korda sügavalt sisse-välja hingata ja seejärel lihtsalt natuke aega oma loomulikku hingamist jälgida. Kui soovid, võid ka rahulikult hingates endale mõttes lausuda sõna „rahu“: sisse hingates silp „ra-„ ja välja hingates silp „-hu“.
  • Tunneta helisid ja hääli enda ümber – lähedal ja kaugel. Tunneta ka vaikust enda ümber. Nüüd võidki endale ette kujutada, kuidas sa hingad iga hingetõmbega seda vaikust enda sisse. Naudi seda vaikust ja lihtsalt viibi selles kosutavas rabelemisvabas tsoonis.
  • Kui su mõtted lähevad taas lendu argipäevaste toimetuste juurde, siis pane neid tähele, kuid lase nendest kohe ka lahti ning ära klammerdu neisse. Su peas ringiratsutavad mõtted võivad edasi kapata, aga sa ei pea neile mõtteratsudele peale hüppama ja nendega koos sinna-tänna kihutama.
  • Viibi oma rabelemisvabas tsoonis niikaua, kui võimalik. Lõpetuseks ava tasapisi oma silmad ja liiguta oma keha, võid ka ringutada ja kõva häälega haigutada.

Kui sul on raskusi leida endale iga päev aega rabelemisvabas tsoonis viibimiseks, siis võid seda alustuseks proovida teha kasvõi korra nädalas, näiteks Tasakaalutunnis. Tasakaalutund on võimalus kinkida endale argipäeva-sahmerdustes üks kosutav paus (juhendatult ja koos teistega). Muusika ja vaikuse kuulamine juhivad su tähelepanu igapäevastest rabelemistest iseendale. Vaikuses koged sa uuesti, mis on tõeliselt oluline. Oled oodatud meie meeldivasse seltskonda: neljapäeviti kell 18 Tallinnas, Süda tn 8 (vaata siit lähemalt).

Moonika King

Advertisements
No comments yet

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: