Skip to content

Mediteerimise kunst

13. okt. 2010

 

Foto: Mait Jüriado

 

Mõne aasta eest torkas mulle ühel meditatsioonikursusel silma üks meesterahvas. Ta oli küll meditatsiooniga tegelemises alles esimesi samme tegemas nagu me kõik, kuid alati, kui ta midagi ütles, puudutasid tema lihtsad laused mind sügavalt. Tema kõne oli tark ja tabav justkui mõnel Meistril. Kord võtsingi ma end kokku ja küsisin temalt, kust tema tarkus pärineb, ta ju alles alustas mediteerimisega. „Jah, ma alustasin küll äsja mediteerimisega,“ vastas ta, „aga seda, mida ma siin harjutan, olen ma kogu oma elu iga päev hommikust õhtuni teinud. See pole mulle midagi uut.“ Loomulikult tekkis minus kohe uudishimu, et millega ta siis hommikust õhtuni tegeleb. „Ma maalin“, ütles ta, ja lisas kohe: „Aga mitte pilte, vaid majaseinu. See ongi kõik. Ma seisan redelil ja teen värvirulliga alati ühte ja sama liigutust: üles ja alla, üles ja alla, varahommikust hilisõhtuni. Juba aastaid püüan ma neid liigutusi tehes olla täielikult selle tegevuse juures, täielikult keskendunud ja kohal olla. Ja iga päev jõuan ma mingis osas selgusele elu mõttes.“ See siis oligi see, miks tema sõnad olid nii erilise väega. Ja – see siis ongi mediteerimise kunst…

Moonika King

PS fotol on üks imeline looduslik “sein” Taevaskojas.

No comments yet

Lisa kommentaar

