Skip to content

Aega on

17. apr. 2011

Tunnistan, et olen üsna mugav inimene. Mulle meeldib tegeleda asjadega omas tempos, võtta aega, oleskleda. Tunnistan, et mulle meeldib lihtsalt pilvi vahtida. Ja looduses uidates jõe äärde istuma jääda ja olla. Ja ka inimesi kuulata ja juttu ajada… Kas selline olesklemine on pahe? Kas elu mõnusalt võtmine on patt? Kas see, et mul on aega, on probleem?

Ma ei tea, kuidas sulle tundub, aga minu arvates pole siin põhimõtteliselt midagi väära. Pigem vastupidi. Võib-olla see, et ma olen endale valinud sellise olemisviisi, on hoopis kingitus? Võib-olla kingin ma seeläbi, et mul on aega kaeda ja olla, ka midagi teistele? Selles mõttes on ju nautiv ja mugav eluviis täitsa tore. Mulle ei ole oluline rahmeldada ja rassida, et midagi saavutada – mulle on oluline rahu ja rõõm ja elusus. Loomulikult pean ka mina natuke vaeva nägema, et endale elatist teenida, pean ka mina mõningaste probleemidega toime tulema jne.

Mugavus (või kraadikese kangemalt öeldes: laiskus) tähendab, et kordaminekud sünnivad võimalikult väikese jõupingutuse ja energiakuluga. Tegelikult on ka suurem osa inimeste leiutistest ajendatud ei millestki muust kui meile ürgomasest mugavusest! Nii et, laiskus võib olla motiveerivaks väeks päris paljudele headele asjadele siin ilmas. :) Ainult et see laisklemise oskus on viimaste sajandite jooksul hakanud kaduma minema. Kiirus on moes. „Mul on kiire“ tähenduseks on saanud „ma olen tubli“. Aga ma kahtlen selles, kas pidev kiire-hõivatud-asjalik olemine on ikka hea. „Kiire!“ on su enda valik. Samuti on „Aega on!“ su enda valik. Kiire elustiiliga kaasneb pahatihti see, et kaotatakse kontakt iseendaga, ka inimsuse ja olemise sügavama sisuga. Seevastu, kui sa võtad aega olesklemiseks, siis on sul võimalus ka süüvida olemise erinevatesse tahkudesse ja see võib lõppkokkuvõttes viia huvitavamate tulemusteni kui asjalikult rahmeldades. Produktiivseks laisklemiseks on vaja ideid ja eesmärki, millele neid ideid suunata. Laiskus ei ole lolluse sünonüüm! Laiskus ongi teatud eluline tarkus. Ka antiigikajal öeldi festina lente ehk kiirusta aeglaselt. Energiasäästlik olemisviis on teretulnud! Võta aeg maha, oleskle, mõtiskle ja kogu ideid… Usun, et see viib palju põnevamate ja paremate tulemusteni kui asjalik olla tahtes rahmeldamine. Laisk inimene peab oma peanuppu kasutama! Seega, laisk olemises pole midagi paha – ainult et peast laisk olla ei ole kasulik :)

Laisklemine on rahulik-olemine, ning just sellises rahulikkuse seisundis toimivad asjad kõige efektiivsemalt. Igatahes mina eelistan laiseldes toimida (st energiasäästlikult ideid genereerida). Mulle meeldib aega võtta, mulle meeldib nautida. See on minu valik. Olen ühel meelel terapeut Tommy Hellsteniga, kes väidab: „Kiire mitte ei taba inimest, vaid inimene loob ise selle olukorra. Inimene loob selle valede valikutega.“ Kui ma valin mugava eluviisi, on mul aega kõigeks oluliseks:

Mul on aega panna ümbritsevat tähele – see rikastab mind

Mul on aega mõtelda – seeläbi selgineb nii mõndagi

Mul on aega naerda – see paneb mu hinge helisema

Mul on aega lugeda – see toidab mu vaimu ja teritab pilku

Mul on aega olla heasoovlik – see teeb mind ja teisi õnnelikuks

Mul on aega mängida – see rõõmustab mu nooruslikkuse-geeni

Mul on aega unistada – see tiivustab mind toimima

Mul on aega armastada ja armastatud olla – selles on mu elusus

Moonika King

PS Aja maha võtmine, laisklemine, elust rõõmu tundmine on igati kasulik ka su südamele. Täna algava südamenädala puhul soovingi sulle: kingi oma südamele iga päev rõõmu!

No comments yet

Lisa kommentaar

