Skip to content

Vabast tahtest … ehk meie Tasakaalukad

2. mai 2011

Omast vabast ajast ja ilma tasu saamata kellegi (võõra) heaks midagi teha? Mismõttes??? – selline mõttelaad on meie maal kahjuks üsnagi levinud. Et kui ei maksa, siis ma ei liiguta lillegi … Kuid viimastel aastatel on siiski hakanud midagi ka meie ühiskonnas muutuma. Isegi kui neid inimesi on veel käputäis, kes täiesti omast vabast tahtest ja heast südamest teiste heaks töötavad, tundub mulle, et küüned-enda-poole-jää on hakanud sulama. Tegelikult on üksteise abistamine olnud tavaks juba meie esivanemate juures – kasvõi talgute näol. Nüüd on suuremad koostegemised taas rohkem tähelepanu pälvinud, suuresti ka Teeme Ära kampaaniatele.

Aga vabatahtlik tegevus ei pea toimuma mitte ainult kampaania korras. Ka meie MTÜ juures on pidevalt kaasa mõtlemas ja -tegemas päris kogukas vabatahtlike seltskond. Saage tuttavaks: Triin aitab korraldada ja teha MTÜ raamatupidamist ning aitab oma teadmiste-kogemustega ka muudes finantsküsimustes. Priit aitab korraldada ja läbi viia kesknädala regilauluõhtuid („Minu jaoks algab praegusel ajal tee regilaulust eestlaseks olemise juurde,“ ütleb ta). Helen jagab oma teadmisi ja kogemusi turunduse ja kommunikatsiooni vallas. Guna arendab MTÜ tegevusplaane pikemas perspektiivis ja aitab koostöö vallas. Marje on panustanud projektitaotluste koostamisse ja olnud tegev lauluõhtutel. Iia assisteerib ürituste ettevalmistamisel ja läbiviimisel. Ja muidugi arutame me kõiksugu põnevaid ja vajalikke teemasid üheskoos – vabatahtlike ja loovjuhendajatega (ka meie professionaalidest loovjuhendajad on loendamatu arv tunde MTÜ juures vabatahtlikult tegutsenud).

Kuna seoses praeguse Vabatahtliku Tegevuse Aastaga algab homme Tallinnas viis päeva kestev Vabatahtlike Mess (kus ka meie osaleme!), siis uurisin ma meie vabatahtlikelt, mis on nende arusaamad ja kogemused vabatahtlikust tegevusest:

Triin

Kuidas sul tekkis mõte hakata vabatahtlikuks?

Triin: Mõte hakata vabatahtlikuks tuli suhteliselt juhuslikult, st polnud kunagi varem konkreetselt mõelnud, et tahaks vabatahtlikuna midagi teha. Kuigi jah, teiste aitamine on mulle alati palju rõõmu ja heameelt valmistanud :)

Priit: Käsil on suuremat laadi elumuutus. Peresse sündis teine laps ning tulin töölt  samuti  ära. Otsisin enda jaoks uusi võimalusi. Mul ei tulnudki mõtet hakata vabatahtlikuks. Mulle oli oluline kuidagi proovida midagi uut, sest endistviisi ju enam ei saanud. Leida enda jaoks viis kuidas edasi, teha midagi mida ma armastan, ja mis mul hästi välja võiks tulla. Vabatahtlik töö kuidagi sobib. Töö peakski olema inimese elus vabatahtlik, ainult vahel makstakse selle eest palka.

Helen: Kui aus olla, siis mõte on mõlkunud peas juba hea mitu viimast aastat. Mitte niivõrd mõte hakata just vabatahtlikuks, vaid kasutada oma teadmisi ja oskusi ära ka millekski muuks kui materiaalsete väärtuste loomiseks ning olla kasulik ka väljaspool lähedaste ja sõprade/tuttavate ringi ning nn igapäevaelu. Seega minu jaoks on vabatahtlik tegevus pigem nn vahend, mis loob selleks  võimalused, toob info abivajajatest huvilisteni ja võin öelda, et minu puhul ei ole niivõrd oluline olla vabatahtlik, kui just aidata.

Marje: 2011. a algus tõi senise pingelise töögraafiku asemele koduse elu ja palju aega.  Pärast kuuajalist talveund tekkis mul aga soov panustada valdkonda, mis südamelähedane.

Priit

Kuidas sa jõudsid MTÜ Minu Tasakaaluni?

Triin: Minu elus oli periood, kui tundsin vajadust tegeleda rohkem ka elu vaimse ja hingelise poolega. Kindlasti polnud see religioon, mida otsisin. Otsisin pigem harmooniat ja tasakaalu iseendas ja iseendaga. Selleks hetkeks olin tegelenud palju õppimise ja tööga, mis suuresti seotud mõtlemisega, mistõttu tundsin vajadust enda tasakaalustamiseks tegeleda ka oma teise poolega – tunnetega. Ning internetis googeldades, otsides võimalusi oma tasakaalu hoidmiseks ja saavutamiseks, sattusingi Minu Tasakaalu kodulehele. Kuna olen erialalt raamatupidaja, siis nägin vabatahtlikuks hakkamisel võimalust  hoida värskena nii enda mõistus kui ka vaim.

Priit: Leidsin projektikirjutaja töö kuulutuse CV-online’ist. Vastasin kuulutusele ja Moonika ütles mulle viisakalt ära, kuid jättis edasise koostöö võimaluseks ukse lahti. Seejärel külastasin Minu Tasakaalu ühte üritust, muusikateemalist T-õhtut ning seal silmast silma kohtudes tundus Moonikale, et ma sobiks hästi MTÜ muusikalist suunda edasi arendama :) Sündmuste edasisest käigust polnud mul aimugi. Olgu öeldud, et muusikaga on mul seost niipalju, et see mulle meeldib ja on minu elus oluline. Ja kellele ei meeldiks?

Helen: Olen ikka aeg-ajalt külastanud veebis Vabatahtlike Väravat www.vabatahtlikud.ee. Sealt Tasakaalu kuulutus silma jäigi. Kuna kuulutus rääkis minuga sama keelt ning puudutas valdkonda, milles oman teadmisi/kogemusi (turundus, kommunikatsioon) ning mis on ka hingelähedane (inimese hingeline-vaimne tasakaal-minu jaoks õnne alus), siis reageerisin sellele ja nii see asi algas.

Marje: Internetis ringi vaadates jäid silma tekstid, mis pärinesid kodulehelt www.tasakaal.net. Sealt sain teada, et vajatakse vabatahtlikke projektide kirjutajaks.

Iia: Info vabatahtliku tegevuse kohta leidsin portaalist Vikerkaaresild. Varem olin tuttav ainult vabatahtliku nimetusega. Esimene kokkupuude oli väga sümpaatne: meeldiv asukoht, hingekosutav muusika, targad mõtted – see oli esmakordne muusikaõhtu külastus ja tutvumine MTÜ Minu Tasakaaluga. Järgnesid uued ja põnevad tegemised: kunstiteraapia grupitunnid täis vahvaid leide ning rahulikku kulgemist. Väga harivad on olnud loengud erinevate lektoritega (nt. Anu Rootaluga jt.). Üks suurepärasemaid elamusi oli Triinu Tauli ligi 2-tunnine kontsert-loeng. Sellist väge täis lauluõhtut oli rõõm kogeda.

Marje

Mis sulle selle tegevuse juures kõige rohkem meeldib?

Triin: Erialaselt meeldib hoida end värskena raamatupidamise algtõdedega. Vaimselt on aga hea tunne kellelegi abiks olla.

Priit: Saan kohtuda ja häält teha erinevate inimestega. See pakub rõõmu. See lihtsalt on nii ja ma olen tänulik, et see nii on.

Helen: Inimesed kindlasti. Just selles ongi asja võlu, kui kokku on saanud inimesed, kelle esmaseks motivatsiooniks ei ole materiaalne kasu, vaid soov valdkonda arendada ning ise seeläbi areneda.

Marje: Südamelähedane valdkond, positiivsed inimesed, tähelepanelikkus ja viis kuidas suheldakse. Võimalus avaneda loominguliselt.

Iia: Kui inimene on kunsti-, kirjanduse-, muusikalembeline ning tervise- ja meditsiinihuviline, siis on tal hea võimalus kogeda, osaleda, kaasa aidata põnevates tegemistes, olla organisaator ja aidata ettevalmistusi teha ürituste toimumiseks. Ja saada nii palju head ja huvitavat teada.

Helen

Mida sa loodad veel vabatahtlikuna kogeda, avastada, teha? On sul mingeid soove edaspidiseks?

Triin: Eks minu osa MTÜs on väike, tagasihoidlik ja konkreetne. Mingeid suuri soove edaspidiseks praegu pole :)

Priit: Võtan asja kergelt, nii nagu tuleb. Olen sellel rajal, kus üks asi viib teiseni. Olen otsustanud, et ma ei sea endale ülearu piire ega eesmärke, millesse klammerduda.

Helen: Minu suurimaks sooviks on näha Tasakaalu arenemas. Ja muidugi anda oma panus sellesse arengusse.

Marje: Avastamisi jätkub teel iseendani. Loodan oma panust edaspidi suurendada.

Guna

Mida sa ütleksid neile, kes pole veel vabatahtliku tegevuse võimalusteni jõudnud või kahtlevad selles?

Triin:  Vabatahtlik olles saab tunda suurimat rõõmu –  andmisrõõmu. Rõõmu teadmisega, et sellest vähesest asjast, mis sa teed on teistele suureks abiks. Vabatahtlik olemine ei saa olla kohustus, see peab olema soov aidata,  jagada oma kasutamata ressursse.

Priit: Ütlen seda ühe tuttava rühmajuhi sõnadega: “Kui tahad teha midagi, siis tuleb seda tegema hakata”. Minu jaoks on vabatahtlik tegevus oluline samm leida seda, mida ma tegelikult tahan inimeste jaoks teha.

Helen: Mina arvan, et see on tee, milleni peab ise jõudma ja kui on õige aeg, siis tekivad ka võimalused ning kaovad kahtlused. Pigem soovitaksin ma aga neil, kel on juba tekkinud soov hakata vabatahtlikuks, usaldada valikute tegemisel oma sisehäält ning tegutseda…kui järele mõtelda, siis kaotada ei ole ju midagi, küll aga võita – uusi tutvusi, elamusi, kogemusi, teadmisi, jpm.

Marje: Tuleb püüda teha asju, mis rõõmule avatud. See on minu  tee tasakaaluni. Vabatahtlikuna antud  aeg  toob ellu rahulolu ja rõõmu.

Iia: MTÜ Minu Tasakaalu puhul on tegemist otsiva vaimu, värskeid ideid genereeriva ja üdini positiivse keskusega, kes jagab heldelt kosutust neile, kel pole see nii kerge ja lihtne.

Iia

Sellised soojad sõnad teevad meele rõõmsaks ja päeva helgeks, onju :) Nagu asjaosalistelt kuulda võisid, ei ole vabatahtlik tegevus midagi häbiväärset ega piinarikast – otse vastupidi! Kui leitakse endale südamelähedaste väärtustega tegevusvaldkond, siis teeb seal kaasalöömine head nii teistele kui ka iseendale. Üks vanaaja tark mees on öelnud: “Hing saab toitu sellest, millest ta rõõmu tunneb” (Augustinus). Ja vabatahtlik tegevus pakub hingele kohe päris mitmekesiseid maiuspalasid :) Ka mina olen seda tundnud, olles MTÜ Minu Tasakaalu tegevuse eestvedajaks ja grupitööde juhendajaks olnud samuti vabast tahtest. Aga me saame kõigest sellest ka sinuga vestelda: kui sa soovid meiega lähemalt tuttavaks saada, MTÜ Minu Tasakaal tegevuste kohta infot saada ja tasakaalu teemadel juttu ajada, siis ootame sind Vabatahtlike Messil! Oleme seal Nokia Kontserdimaja 0-korrusel asuvas Minu Tasakaalu boksis 3.-6. maini kella 14-20 ja 7. mail kella 11-18. Peale jutuajamise toimub meie boksi juures ka üht-teist põnevat:

  • õnneloos (auhindadeks vabapääsmed meie üritustele!),
  • erinevad tasakaalumängud ja soovinuku meisterdamine,
  • loovtegevus „Mina – oma elu lavastaja!“: neljapäeval kell 18.00, juhendavad Annika Metsar ja Kristi Peets
  • loovtegevus „Minu tasakaalu värvid ja vormid“: laupäeval kell 16.00, juhendavad Kairi Miller ja Terje Kaldur.

Messil toimub igasuguseid debatte ja õpitubasid, sealse kireva programmiga saad tutvuda siin.

Nii et – rõõmsate kohtumisteni messil! :)

Moonika King

No comments yet

Lisa kommentaar

